Alžběta od Trojice (1880–1906)
Vniká až do morku našich kostí, a čím víc mu z lásky dovolíme, tím víc ho budeme okoušet v Jeho plnosti.
Terezie Benedikta od Kříže (Edith Stein)
Náležet a sloužit Bohu ve svobodné, láskyplné odevzdanosti není povoláním jen několika vyvolených, ale každého křesťana: ať je zasvěcený nebo nezasvěcený, muž nebo žena – k následování Krista je povolán každý.
Wilfrid Stinissen (1927–2013)
Nečiníme-li pokroky na své duchovní cestě, máme všichni sklon svalovat vinu na druhé nebo na okolnosti. Nemám kdy se modlit, mám moc práce, žiji v ustavičné časové tísni, děti moc křičí, nenacházím dostatečnou oporu ve společenství, moji spolubratři (sestry) mi nerozumí, nemám duchovního rádce... Seznam je nekonečný.
Sladké rány lásky
Láska není jen krásný pocit, který člověk zakouší ve vztahu s tím, koho má rád, v harmonické vzájemnosti. Pro mnoho mystiků prožívání lásky k Bohu představovalo nevýslovné štěstí i trýzeň zároveň, paradoxní zkušenost utržení sladkých ran, prožitek rozkošných bolestí, toužebného umírání.
S radostí a nadějí představujeme první elektronický zpravodaj pro karmelitánské laiky. Tato iniciativa je výsledkem prvního setkání nové generální komise pro karmelitánský laikát a mládež. Běhen našeho šestiletého mandátu bychom chtěli posílit dva aspekty: duchovní formaci a komunikaci.
Ze setkání generálních rad obutého (O.Carm.) a bosého (O.C.D.) Karmelu v červnu 2013 vzešlo rozhodnutí iniciovat sbírku na podporu restaurování a konzervování pozůstatků prvního karmelitánského kláštera ve Wadi ain es-Siah.
Celý dopis generálních představených O.Carm. a O.C.D. ZDE >>>
Pohled na zbytky prvního kláštera karmelitánů vám nabízí následující videoprezentace:
Průvodní jevy mystiky
Skutečnost, že lidská přirozenost je materiálně-duchovní, s sebou nese, že mystický život vyvolává tělesné nebo přesněji psychosomatické vjemy, které můžeme označit jako mystické průvodní jevy. Ty však nelze nikdy pokládat za podstatu mystického života.
Terezie z Lisieux (1873–1897)
Když láska zapustila v duši hluboké kořeny, ukáže se i navenek. Je jeden tak půvabný způsob, jak odmítnout to, co nemůžeme dát, že odmítnutí udělá zrovna takovou radost jako dar.
Terezie z Avily (1515–1582)
Při duchovním zasnoubení... se ti dva (1) často odloučí, stejně tak i při spojení, při němž se dvě věci stávají jednou, nicméně se mohou oddělit a existovat každá sama o sobě.
Všude budu vyprávět, že jsem nádherná
Jan od sv. Samsona (1571–1636)
Zpívejte tedy, mé milé družky, našemu Ženichovi novou píseň (1), píseň plnou nekonečné chvály, zvu vás k tomu!
Temná noc ducha
„Noche oscura del espiritu“ (temná noc ducha) je další fází, kterou věřící musí projít. Obvykle se objeví již brzy po počáteční zkušenosti noci smyslu, ale může s ní jít i ruku v ruce. Nebo přijde v životě člověka někdy později. Může trvat vteřiny nebo roky, může se objevovat zřídka nebo často.