BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//jEvents 2.0 for Joomla//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH BEGIN:VTIMEZONE TZID:Europe/Prague BEGIN:STANDARD DTSTART:20161030T020000 RDATE:20170326T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20171029T020000 RDATE:20180325T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20181028T020000 RDATE:20190331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20191027T020000 RDATE:20200329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20201025T020000 RDATE:20210328T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20211031T020000 RDATE:20220327T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20221030T020000 RDATE:20230326T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20231029T020000 RDATE:20240331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20241027T020000 RDATE:20250330T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20251026T020000 RDATE:20260329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20160816T000000 RDATE:20161030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20170326T030000 RDATE:20171029T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20180325T030000 RDATE:20181028T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20190331T030000 RDATE:20191027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20200329T030000 RDATE:20201025T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20210328T030000 RDATE:20211031T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20220327T030000 RDATE:20221030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20230326T030000 RDATE:20231029T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20240331T030000 RDATE:20241027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20250330T030000 RDATE:20251026T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT END:VTIMEZONE BEGIN:VEVENT UID:2c8e49c16ae51857fb78ef4a94659177 CATEGORIES:Svatí CREATED:19700101T010000 SUMMARY:bl. Angelus Augustinus Mazzinghi, kněz DESCRIPTION;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:
První čtení: 1 Sol 2,2b-8
Žalm: 96(95) 1-2a.2b-3.7-8a.10&nb
sp; Odp.: srov. 3
Evangelium: Mt 5,13-19
<
a class="thumbnail" title="bl Angelus Augustine Mazzinghi" href="images/sva
ti/bl_Angelus_Augustine_Mazzinghi.jpg" target="_blank" rel="lightbox[139]">
Narodil se kolem roku 1386
ve Florencii nebo v jejím okolí. Roku 1413 vstoupil do kláštera Le Selve (
S. Maria Silvarum) nedaleko Florencie. Právě tehdy tam převor Jacobus Alber
ti (+1426) zavedl novou observanci, která byla pak pojmenována po tomto klá
šteře „delle Selve" a která později vyústila do reformy mantovské. Angelus
byl prvním, kdo do onoho kláštera vstoupil po této změně, a proto bývá nazý
ván „prvním synem reformy delle Selve". Již po dvou letech přijal kněžské s
věcení a byl pověřen kazatelskou službou. V letech 1419-1430 byl po Jakubov
i převorem konventu. Po sedm následujících let žil v klášteře ve Florencii,
od roku 1435 jako jeho převor. V téže době se do Florencie uchýlil z Říma
vypuzený papež Evžen IV. a papežský dvůr. V roce 1437 se bl. Angelus stal o
pět převorem v Le Selve, ale již následujícího roku, 17. srpna 1438, zemřel
.
Nekrolog florentského kláštera o něm mluví jako o výtečném, vzdělané
m muži, věhlasném a svatém mistru duchovní rady a duchovního vedení, pověst
ném kazateli. Jeho spolubratr zaznamenal vyprávění „svědků hodných víry" o
tom, že viděli při kázání padat z Angelových úst růže a květy, které dva an
dělé sbírali a na jeho hlavě z nich vili korunu. Takto proto bývá často zná
zorňován.
Když se v polovině 18. století rozvířila kolem jeho osoby me
zi historiky diskuse, byl zaveden řádný beatifikační proces a v roce 1761 k
ongregace pro bohoslužbu kult, kterým byl bl. Angelus uctíván od nepaměti,
potvrdila.
Jeho tělo dnes odpočívá pod hlavním oltářem karmelitánského
kostela ve Florencii.
(Miluj svého bližního jako sám seb e)
„Kdo má moje přikázání a zachovává je
, ten mě miluje." (Jan 14,21). Avšak první ze všech přikázání je toto: „Sly
š, Izraeli! Hospodin, tvůj Bůh je jediný. Miluj Hospodina, svého Boha, celý
m svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí. To je první a největší p
řikázání." (Srv. Mk 12,29-30; Dt 6,4-6; Mt 22,38). Což však nelze zachováva
t bez lásky k bližnímu, neboť kdo nemiluje svého bratra, kterého vidí, nemů
že milovat Boha, kterého nevidí (srv. 1 Jan 4,20). A proto druhé přikázání
je tomuto podobné: „Miluj svého bližního jako sám sebe" (Mt 22,38) - totiž
v tom a pro to, v čem a proč máš milovat sám sebe.
Musíš milovat sebe
v pravém dobru, a ne ve zlu. Vždyť kdyby ses miloval ve zlém, už by ses nem
iloval, ale nenáviděl. Vždyť „kdo miluje nepravost, nenávidí svou duši" (Žl
11,5; Vulg). Proto musíš ,milovat bližního jako sebe' v dobru, ne ve zlu,
takže „co chceš, aby lidé dělali tobě, dělej ty jim" (srov. Mt 7,12) a „co
nechceš, aby ti dělali druzí, to ty nečiň nikdy druhému" (Tob 4,16; Vulg.).
Neboť „láska nedělá bližnímu nic zlého" (Řím 13,10). Proto máš v bližním m
ilovat a rozvíjet to, čím, je-li zlý, se stane spravedlivým, nebo pomocí če
ho, je-li dobrý, spravedlivým zůstane.
A dále: máš milovat sebe ne pro
sebe samého, ale kvůli Bohu. Co je milováno pro Boha, v tom spočívá vrchol
radosti a život v blaženosti; a naděje, že toho dosáhneme, nás již v tomto
čase utěšuje. Nesmíš však naději na blažený život vkládat do sebe nebo do
jiného člověka. Vždyť „prokletý muž, který doufá v člověka, opírá se o pouh
é tělo a srdcem se odvrací od Hospodina" (Jer 17,5). V Bohu tedy musíš mít
vrchol své radosti a blaženost života, jak říká apoštol: "Nyní však jste os
vobozeni od hříchu a dali jste se do služby Bohu. A užitek z toho je vaše p
osvěcení a nakonec věčný život v Kristu Ježíši, našem Pánu." (Řím 6,22n)
Uvážíš-li to tedy správně, musíš milovat Boha pro něj samého; sebe však
ne pro sebe samého, ale pro Boha. A když máš milovat svého bližního jako sá
m sebe, musíš také jej milovat ne kvůli němu, ani kvůli sobě, ale kvůli Boh
u. Co je to však jiného, než milovat v bližním Boha? „Podle toho," říká Jan
, „můžeme poznat, že milujeme Boží děti: když milujeme Boha a plníme jeho p
řikázání." (1 Jan 5,2)
Což všechno již ve svém duchu připravuješ a kon
áš, jestliže miluješ Boha pro něj samého a jestliže pro Boha miluješ bližní
ho jako sebe samého! „V těchto dvou přikázáních" totiž „spočívá celý zákon
a proroci." (Mt 22,40)
(kap. 6, AOC 3 (1914-1916), str. 356-357)
Všemohoucí, věčný Bože, tys tohoto dn e přijal blahoslaveného Angela Augustina do nebeské slávy a náš dnešní den jsi tak ozdobil radostí z jeho památky; uchovej nám víru, kterou on tak pře svědčivě kázal, a pomoz nám, abychom ji také my zvěstovali svým životem. Pr osíme o to skrze tvého Syna, našeho Pána Ježíše Krista, neboť on s tebou v jednotě Ducha svatého žije a kraluje po všechny věky věků. Amen.
První čtení: 1 Sol 2,2b-8
Žalm: 96(95) 1-2
a.2b-3.7-8a.10 Odp.: srov. 3
Evangelium: Mt 5,
13-19